Czy garnitur może być kosztem uzyskania przychodu?
Wydawać by się mogło, że skoro przedsiębiorca wykorzystuje ubrania podczas rozmów z kontrahentami, to będzie mógł je wliczyć w koszty uzyskania przychodu.
Indywidualne interpretacje podatkowe nie pozostawiają wątpliwości.
Przedsiębiorca nie może uznać za koszt swojej firmy wydatków poniesionych na zakup garnituru.
Wydatki związane z działalnością gospodarczą muszą spełnić następujące kryteria:
- Pozostawać w związku przyczynowo-skutkowym z przychodem lub źródłem przychodu i być poniesiony w celu osiągnięcia przychodu lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodu;
- Nie znajdować się na liście wydatków nieuznawanych za koszty uzyskania przychodów, wymienionych w ustawach o PIT lub CIT;
- Być właściwie udokumentowany.
Jest jednak na to rozwiązanie, odzież, która będzie wykorzystywana podczas spotkań z klientami musi posiadać na stałe umieszczone w widocznym miejscu logo firmy.
Dyrektor KIS uznał (0113-KDIPT2-1.4011.41.2019.1.RK), że “wydatki na zakup koszul, garniturów, odzieży wierzchniej, trwałe wykonanie na nich logo, spełniają funkcję reklamową, gdyż zmierzają do zwiększenia rozpoznawalności firmy Wnioskodawcy na rynku, co w efekcie może wpływać na zwiększenie przychodów, a tym samym pozostaje w związku przyczynowo-skutkowym z osiąganymi przychodami”.
Nie mniej jednak zawsze zalecamy naszym klientom w takich przypadkach uzyskanie interpretacji indywidualnej.